شهر زنده است

روایت بوی نم پیاده‌روها

شهر زنده است

روایت بوی نم پیاده‌روها

روزنگار
  • ۲۴ آبان ۹۴ , ۰۵:۵۵
    از قصص نماز شاهد...

    فقیه معتقد بود اشکِ دنیا، صلاه را تباه می‌کند؛
    به گمانم فقیه هیچ‌وقت عاشق نبود؛
    و خدای محرم ندانست که راز مگو را جز با او چگونه توان گفت؟
    که افوضُ امری الی الله...


    حال ما بی ‌آن مه زیبا مپرس
    آنچه رفت از عشق او بر ما مپرس
    گوهر اشکم نگر از رشک عشق
    وز صفا و موج آن دریا مپرس


  • ۲۳ آبان ۹۴ , ۲۳:۴۵
    داستان هر روزه‌ای که رُخ نداده است

    دوشب پیش وحید سعیدی از غم رابطه‌اش با پسرش گفت که جز صبح‌ها نمی‌بیندش؛ اندوه واژگانش را ملموس در رگ‌هایم حس کردم؛ که من هم از همان دست پسرانی بودم که پدرم را صبح‌ها و روزهای تعطیل می‌دیدم. هراس این اقبال،‌ هوار شد روی سرم که من هم با این اوضاع فعلی، بهتر از این با خانواده‌ام نخواهم کرد. امشب که برنامه مقرر پایان کار دفتر درست اجرا نشد، ساعت ده و نیم که جلسه تموم شد، بدون دیدن پیغامش، تلفن زدم. خواب بود؛ پیام‌رسان را باز کردم، خواندم که یک ساعت قبل پیغام فرستاده بود که خسته است و بیشتر از این نمی‌تواند بیدار بماند. جز چند باری لحظه خوابیدن معصومانه‌ش را ندیدم؛ اما همان شنیدن صدای خسته خواب آلود کافی بود که تمام داستان وحید سعیدی جلوی چشمم رژه برود. او را دیدم و خانه‌مان را؛ که می‌رسم و صدای مهربانش خاموش است و من با باری از سختی تنهایی، روی کاناپه دراز می‌کشم...

  • ۷ آبان ۹۴ , ۱۸:۱۵
    مردی که می‌خواهد بارکش نباشد

    نقل است در ایام قدیم، زمانی که وسیله نقلیه هنوز درشکه و گاری بوده است، دانشجویان دانشگاه معماری بوزار برای حمل وسایل تحویل پروژه دروس‌شان آنها را بار گاری می‌کردند و می‌کشیدند. گاری را در فرانسه «شارت» می‌خوانند؛ و حالا بعد از سال‌ها این کلمه «شارِت» در ادبیات فضای معماری، از دانشگاه تا فضای کار، برای توصیف وضعیت فشردگی کارها استفاده می‌شود. در ایام تحصیل بیشتر روزهای نهایی ترم اسمش را می‌شنوید ولی در دفاتر معماری خصوصا وقتی مکرر پروژه جاری باشد، این کلمه شنیده می‌شود. و من در زندگیم تقریبا همیشه در این موقعیت هستم؛ عطش به تجربه‌های متعدد، احتمالا کمی حرص پول و شهرت و یادگیری، به اضافه انعطاف زیادی در تصمیم‌گیری‌ها و همچنین تک‌پری و تک‌روی موجب شده است که همیشه بار انبوهی از کارها روی گُرده‌ام باشد. همین الآن که این‌سطور را تحریر می‌کنم، برای شنبه و یک شنبه حجم زیادی کار برای دانشگاه دارم، از ضبط دومین برنامه‌‌مان رها شده‌ام و باید برای هفته بعد برای ضبط دیگری آماده شوم. فصلنامه‌ای که سردبیری‌اش می‌کنم (همشهری‌معماری) باید هفته بعد به چاپخانه برسد و در عین‌حال به زمان رونمایی پایگاه که درحال راه‌اندازی‌اش هستیم نزدیک می‌شویم. این‌ها شاید کارهای مهم باشد، چندین خُرده‌کار، از مطالب ننوشته و یکی دو پروژه برنامه‌نویسی خُرد را هم حساب نمی‌کنم. 

    نتیجه چیست؟ اینکه یا سر موعد به کارها نمی‌رسم یا اینکه آنطور که می‌خواهم انجامشان نمی‌دهم؛ در امور مربوط به کسب‌وکارهای پروژه‌ای هم مجبورم پروژه‌های کمتری بپذیرم. سال‌ها فعالیت مطبوعاتی، تخصصی و سیاسی هرچند متناسب با انرژی که از من گرفته است تبدیل به پول نشده است اما اعتباری جمع شده است که در رشته‌های مختلفی که کار کرده‌ام (و احتمالا بعد از چندسال رها کرده‌ام) هنوز محل رجوع باشم. حالا که کَمَکی پختگی به صورتم هم آمده و از آن کودکانگی بصری دور شده‌ام اعتماد جماعت هم بیشتر شده است؛ اما چه فایده‌ای که فرصت به بار نشاندن این اعتبار نیست.

    تجربه جمعی ایرانیان به اضافه ذکر خاطرات خانواده و تجربیات نزدیک‌تر آنها از کارهای گروهی و شراکتی، همیشه هراسی در امثال من نگه‌داشته است که از کار شراکتی و تقسیم ظرفیت‌ها پرهیز کنیم. مثلا من مدام ایده‌پردازی می‌کنم؛ ایده‌هایی که می‌توانند با کمی تلاش به پول برسند ولی به دلیل عدم اعتماد به افراد بسیاری از آنها را پیش خودم نگه می‌دارم و هیچ وقت به فعل نمی‌رسد. این وضعیت درباره پیشنهادات بالفعل کاری هم در جریان است. حالا بعد از مدت‌ها به سرم افتاده که از این مرکب بی‌اعتمادی پایین بیایم و در حالی که در یکی از کارهایم به ثبات رسیده‌ام، باقی موارد را با جماعتی شریک شوم.


  • ۱۵ مهر ۹۴ , ۱۷:۲۲
    افق

    امروز میان فیش‌هایی که نوشته‌ام یک جمله از شهید پیچک پیدا کردم که خلاصه و بُن چیزی است که به عنوان مشی سیاسی می‌شناسم؛ اینکه چرا مکرر برای خودم یادآوری می‌کنم که مسئله ما مصداق نیست بلکه فرایند و منش است.

    شهید غلام‌علی پیچک می‌گوید «مسئولیت ما مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علیع بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد. ما از سرنگون شدن نمی‌ترسیم؛ از انحراف می‌ترسیم!»

  • ۳ مهر ۹۴ , ۲۲:۵۱
    شب‌خوانی

    مشنو که از تو هست گزیرم چرا که نیست
    یا نیست از تو محنت و رنجم چرا که هست


    از خواجوی کرمانی، که عجیب همدل ماست.

  • ۲۸ شهریور ۹۴ , ۰۲:۵۲
    روی مبل خانه خودمان

    حوالی ساعت یازده صبح جمعه هواپیمای امارات ایرلاینز روی زمین نشست تا کمی بعد از اذان ظهر از سفری ۱۷روزه، پرفشار و آموزنده به خانه رسیده باشم. از فردا به سرعت مشغول تکمیل متون سفرنامه خواهم شد؛ هرچند که هنوز بین انتشار آنلاین این متن‌های تکمیل‌شده و نگه‌داشتنش برای کتاب سفرنامه در تردیدم. 

    بعد از استراحت از سفر چندساعتی است که هنوز ذهنم درگیر آن است. انقطاع ۱۷روزه از وطن، پیاده‌روی‌های بیش از ده‌ساعته، به عین رساندن مثل مترکردن خیابان‌ها و شرایط خاص اجتماعی سفر فرصتی برای خودشناسی و آموختن بود. ۱۷ روز فرصت داشتم تا منقطع از خانواده به تغییراتی که می‌خواهم در زندگیم بدهم فکر کنم. آدم کم سفری نیستم؛ اما دوستان همسفرم کسانی هست که در طی سال‌ها دست‌چین شده‌اند و روابطمان دیگر تعریف شده و به ثبات رسیده‌است. در این سفر اما همه همسفران جز یک نفر افرادی تازه بودند که از قضا همه آنها جز دو نفر در موقعیت کاملا مخالف ایدئولوژیک من قرار داشتند؛ هرچند دوستان مخالف ایده خود زیاد دارم اما همیشه از زیست مداوم با آنها پرهیز داشته‌ام. این موقعیت فرصتی بود که هم درباره رابطه خودم با این بخش از جامعه بیاندیشم و هم در رفتارهای شخصی‌م، اعم از رابطه‌م با افراد تا مدیریت امور شخصی محک بخورم و ضعف‌های خودم را بهتر بشناسم.

    حالا که سه ساعتی از بامداد روز شنبه گذشته است، مشغول مرور کارهایی هستم که از فردا برای یک زندگی جدید باید انجام دهم. دوست دارم مفصل از این تجربه‌ها به صورت موضوعی و از این فرایند تغییرات به صورت جزئی بنویسم.

  • ۲۶ شهریور ۹۴ , ۰۰:۳۸
    چیزهایی هست که می‌دانی

    امروز رُم را هیچ ندیدم،

    در برابرم، همه تو بودی،

    تو که ...

    تو که ...

    تو ...


    پ‌ن.
    بعد از ۱۲ ساعت پیاده‌روی در غربت.
  • ۲۰ شهریور ۹۴ , ۰۸:۱۵
    شعف
    پارک جنگلی میلان،
    باد خنک سحر،
    اذان‌گویی حیوانات،
    نماز صبح جماعت،
    روی فرش سبز چمن‌ها،
    دیار غریب هم می‌تواند صمیمی باشد
  • ۲۰ شهریور ۹۴ , ۰۰:۴۷
    شکلات تلخ

    شب،

    اشک،

    مردی که در غمی تاریک غرق می‌شود.

کمانه!

شنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۸۸، ۰۱:۳۸ ق.ظ

تازه آنلاین شده بودم که سند تو آلی از یکی از رفقا معروف به مطلع را در آفلاین های مسنجرم دیدم، با این محتوا که سایت کلمه متعلق به ستاد میرحسین در نظر سنجی هایش تقلب می کند؛
به این صورت که ترتیب گزینه های نظر سنجی در صفحه نتایج با خود سوال متفاوت است،
این موضوع چند جای دیگر نیز نوشته شد، و حتی رفقای سایت دولت مهر هم این موضوع را ذکر کردند – از قضا دوستی در پست پیشین در تایید محتوای کامنتش این لینک را نیز درج کرده است -؛
قبل از اینکه توضیح دهم که موضوع از چه قرار است باید بگویم که برای نهی از منکر یک بار خصوصی به دوستی که اول این خبر را پخش کرد و بعد به صورت کامنت برای رفقای دیگر نوشته ام، ولی اینکه حضرات حاضر به اصلاح نشدند جدا قابل تامل است؛
این موضوع مطرح نیست که اصلاح طلبان اگر بودند چه می کردند؛ قضیه اینجا است که هر کدام از دوطرف ادعای پیروی از خط امام و بالاتر از آن پیروی از دین اسلام را دارند، حال در این موضوع خاص حرکت دوستان احمدی نژادی را با اسلام و خط امام مقایسه کنید، نتیجه گیری هم با خودتان.

اما در مورد موضوع فوق، خیلی ساده است، سایت کلمه از نرم افزار استودیو خبر استفاده می کند، یعنی نرم افزاری که علاوه بر این پایگاه، پایگاه های حامی احمدی نژادی مثل جهان نیوز یا عدالت خانه نیز از آن استفاده می کنند،
در نرم افزار استودیو خبر نتایج نظر سنجی، نه به ترتیب سوال که به ترتیب آرای بدست آمده مرتب می شوند؛ این مسئله را من هم در سایت احمدی نژادی جهان نیوز دیده ام، و هم باقی سایت های بر پایه نرم افزار استودیو خبر که اکثریت قاطع شان احمدی نژادی بوده اند*؛ حال با این اوصاف اگر از تامل در رسوایی رفقای احمدی نژادی در دقت کم ممزوج با نفرت از رقیب بگذریم، یا دوستان احمدی نژادی حضرات را هم باید (دقیقا با واژه ی استفاده شده در سایت دولت مهر) تزویر کار نامید؛ یا شایسته و اسلامی است دقیقا با همان پوششی** که مطلب منتشر شده از این تهمت عذرخواهی کرد.

پی نوشت.
* گویا بعد این جو سازی دوستان نظر سنجی اکثر سایت های استفاده کننده از استودیو خبر غیرفعال شده است؛ احتمالا شرکت ارائه نرم افزار تحت فشار قرار گرفته است که نتایج را به طور عادی منتشر کند.
** عذرخواهی هم وزن تهمت یعنی به جای درج توضیح در همان مطلب، پستی جدید در همان باکسی که مطلب منتشر شده، منتشر کنند، هر چند که در مورد کسانی که از این توضیح نامطلع خواهند بود ولی آن تهمت برشان تاثیر گذاشته مسئول خواهند بود.

  • محمدمسیح یاراحمدی

بی تقوایی سیاسی

احمدی نژادی ها

نظرات  (۱۹)

دوست عزیز! متن خبر رو دقیق بخون! دولت مهری ها گفتن که توضیح کلمه هر چی که باشه درج می کنن! اما وقتی کلمه هیچ توضیحی نمیده و از یه طرف هم نظرسنجیش رو برمیداره انتظار داری چیکار کنن؟!!
____________
پاسخ:
مومن خدا، شما هم؟ چتت را کپی کنم اینجا؟ خودت همین پنج دقیقه پیش نگفتی رفقایت هم می دانستن جریان از چه قرار است؟ این بی تقوایی نیست؟ ماشاالله؛ اگر این شعارتان که کاندیدا را با دور و بری هایش بشناسیم را سرلوحه قرار دهیم، اصلا تمایلی به رای آوردن کاندیدایی ندارم که حامیانش ریاکار باشند و خودشون دروغ بگویند. هیهات از این اسلام دروغ گو پرور!
سلام
جدا از کل مطلب
از اینکه نوشتی عدالتخانه حامی احمدی نژاده کلی خندیدم.. خدا خیرت بده!
سلام علیکم..
احمدی نژادی ها؟!!
یعنی تو هم؟!
من کاری با سلیقه انتخاباتی هیچ احدالناسی ندارم. از هیچ احدالناسی هم دفاع نمی کنم. هیچ احدالناسی رو هم نقد نمی کنم. اما عمیقا از این رویه حاکم احساس خطر می کنم. از جانب همه بازیکن های این بازی بوی بد بی تقوایی و بی اخلاقی سیاسی میاد.!
از ما گفتن و از شماهام مثل همیشه نشنیدن..
یازهرا(س)./
___________
پاسخ:
کل حرف بنده هم همین بود، عرض کردم اخلاق داشته باشید، وگرنه بنده فعلا به هیچ کدوم از کاندیداها تمایل خاص ندارم.
  • عباسحسیننژاد
  • سلام!
    مظنه درآوردن سایتها با وردپرس چه جوریاس داداش؟
    با جوملا هم کار می کنید؟
    _______________
    پاسخ:
    سلام، اون جوریاس! با جوملا هم بله، ولی با ورد پرس بهتر کار می کنیم، حالا باید دید کار چطوریاس! تماس می گیرم باهاتون تلفنی.
    برای چی نظرسنجی را برداشتند؟
    ______
    پاسخ:
    که نظر سنجی رو به ترتیب عادی درست کنند، به نظر من که این شکلی خوشگل تر بوده، ولی خوب تا شهرستان هایی مثل رفقای دولت مهر هستند خوشگلی انقدر اهمیت ندارد.
    سلام علیکم..
    عزیر دل برادر، ناراحت نشیا، اما تو داری خودت بی اخلاقی می کنی بعد به دیگرون نصیحتشو می کنی؟! آخه رطب خورده کی تواند که کند منع رطب؟!
    تو خودت داری یه خطای فرضی رو که هنوز معلوم نیست واقعا حق هم داشته باشی، به عنوان یه جریان قطعی و ریشه دار و هدفمند جلوه میدی؟!
    بعد جالب هم هست که نتیجه گیری هات، عمدتا تو مدیوم سفسطه تعمیم جزء به کل تعریف میشه.!
    من کاری به هیچ احدالناسی تو هیچ ستادی ندارم، اما با تو که رفیقمی کار دارم و میگم که یه طوری عمل کن و موضع بگیر و نقد کن و رد کن و تایید کن، که بیشتر از امروز و اینجا، برا فردای قیامت جواب داشته باشی و بتونی دفاع کنی از نظر و عملت..
    بگذریم. آروم آروم تازه دارم می فهمم که چرا بین عوام مذهبیون، یه جورایی سکولاریزم خفی شکل گرفته.!
    یازهرا(س)./
    _________________
    پاسخ:
    1. در مورد حق بودن ادعایم هیچ شکی وجود ندارد، چون نیروهای فنی خود دولت مهر در گفتگوی خصوصی معترف بودند به این قضیه.
    2. در مورد تعمیم به کل هم من جایی تعمیم ندادم، شما یک واژه بیار که من تعمیم داده باشم؛ من گفتم حضرات دو طرف دارن بی اخلاقی می کنند اینم نمونه حاضرش، جایی مستقیما حرکت نادرست ستاد های دکتر را به خودش تعمیم دادم یا به کل حامیان احمدی نژاد؟
    آقای عزیز
    من در مورد اصل خبر هیچ اظهار نظری نمی کنم.
    اما سه نکته برایم قابل توجه است:
    1- در صورت درست بودن فرض شما چرا با اینکه این کار اینقدر هزینه برای سایت کلمه و شرکت ارائه کننده نرم افزار تحت فشار قرار گرفته است چرا سایت کلمه توضیحی را در این باره منتشر نکرده و یا برای دولت مهر ارسال ننموده؟
    2- عدم تمایل خاص جنابعالی به هیچ کاندیدایی در کاسه داغ تر از آش شدنتان در مورد این موضوع و در مورد اعتراض به عدم شروع سفرهای تبلیغاتی میرحسین موسوی (حدود یک ماه پیش) مشخص است.
    3- رعایت تقوا و اخلاق در حضرتعالی که توصیه کننده به آن هستید (و طبق سیره ی نبوی باید ابتدا خود آن را داشته باشید، سپس توصیه کنید)، از توهین کردن به شهرستانی ها در پاسخ کامنت پنجم و تبلیغاتی خواندن سفرهای استانی دولت (که عین بی انصافی و تهمت است و با نص کلام حضرت آقا هم در تضاد است) کاملا نمایان است.
    بنابراین نگان نباشید ما اصلا در نیت جنابعالی برای نوشتن این مطلب شک نمی کنیم.
    ______________
    پاسخ:
    1. در مورد عدم عکس العمل کلمه من جوابی ندارم، من خودم فرضم بر این است که سایت دولت مهر انقدر ناچیز است که اصلا در حد جواب دادن رسمی نباشد؛ این مسئله در خود موضوع خللی ایجاد نمی کند، مسئله ی مطرح شده فنی است و یقینی دوستان دولت مهر هم خودشان به این مسئله معترفند در چت، که البته اگر نبود حرمت انتشار بی اجازه گفتگوهای خصوصی منتشر می کردم که مشخص شود.
    2. در مورد خیانت خواندن نوع تبلیغات انتخاباتی میرحسین، از این جهت بود که میرحسین با آمدنش آمدن افرادی چون قالی باف را منتفی کرد و از آن ور خودش در حال واگذاری بازی به احمدی نژاد بود.
    3. در مورد کامنت، بنده خودم بروجردی هستم؛ واژه ی فوق یک شوخی مصطلح بین رفقا است.
    4. در مورد سفرهای استانی هم بنده گفتم، نمی گویم که تبلیغاتی استف بلکه به هر حال با هر نیتی که انجام شود نفع تبلیغاتی هم برای رئیس جمهوری خواهد داشت چه خود خواسته باشد چه ناخواسته.
  • ابوذر منتظرالقائم - وبلاگ پاسداران
  • بسم الله . از پس پرسشها بر بیا ! مهر علوی پای صدای احمدی نژادی خورده اگر حقیقت آنگونه که گفتی موجب اعتذار آنها شده ! این که نقطه قوت است ! این یعنی مردانگی ! نه دوم خردادیها که به نقل از منابع صهیونیستی خبر ورود اسرائیل به لبنان را می زنند و منبع صهیونیستی تکذیب می کند ، اما آنها تکذیب نمی کنند ! جوری هی میرحسین را از دوم خرداد جدا می کنی گویا که سوم خردادی است !
    ______________
    پاسخ:
    در اینکه میرحسین هم سوم خردادی است شک داری؟ اینکه یکی سوم خردادی باشد با اینکه سوم تیری یا دوم خردادی باشد منافاتی دارد؟
    اون انصراق حاجیتون شوک نیست! تو شوک نباش عزیزم!
    کت شلوار قهوه ای مبارک...
    لطف کن صورتت رو هم بشور! (سانسور توسط مدیر)
    ــــــ
    پاسخ:
    صادق جان اینجا محیط عمومی است.
    سلام چطوری آقا مسیح
    حالت خوبه ؟
    وبلاگ جدیدت مبارک
    دوستدارت " یاس "
    سلام
    به به
    من هنوز مطلب را نزده شما جوابیه دادی
    ولی خوب من تا اونجایی که دوستانم با این نرم افزار کار میکنن اینطور که شما گفتی نیست و هیچ کدام حرف شما رو صادق ندونستن
    ولی رفتار سایت کلمه مبنی بر برداشتن یکدفعه ای نظر سنجی تنها بیست دقیقه بعد از اینکه خبر را روی فرند فید و مسنجر منتشر کردم و سکوت معنی دار تا حالا و ندادن هیچ گونه تکذیبیه یا توضیح فکر کنم مطلب شما رو رد کنه
    ارادتمند مطلع
    ________________
    پاسخ:
    من اتفاقا با حسین سلیمانی و محمدعلی طائبی هم چک کردم، خود استودیو خبر هم به این موضوع اشاره کرده و گفته به همین دلیل نظر سنجی تمام پایگاه های استفاده کننده از نرم افزارش (نه فقط کلمه) را متوقف کرد؛ نمونه اش جهان نیوز؛ می توانید بررسی کنید.
    محمد مسیح خان سفسطه باز هم که شدید!
    آهنگ نوشته هات بدجوری واسه من بوی عجب و غرور داره
    فایده اون سکوت یه ساله چی بود؟
    نهایت چیزی که من دارم می بینم هبوط محمد مسیح یاراحمدی به ارض وبلاگشهره نه نزول مسیح روح الله
    ــــــــــــــ
    پاسخ:
    آیا اگر الآن بگویم که برچسب زدن به جای بحث کردن از عادات مارکسیست هاست که با تطور چپ انقلابی به حزب اللهی معترض رسید، سفسطه کرده ام؟
    این که بگویم، ضارت اول نوشته ات سفسطه باز را چسبانده ای روی پیشانی ام، سفسطه کرده ام؟
    این که بگویم بعدش بی پروا واژه ی عجب و غرور را تف می کنی توی صورتم سفسطه است؟
    اگر این ها سفسطه است؛ بله من سفسطه بازم.
    بسم الله. سلام. در هویزه بودیم که شنیدیم رفته​اید سراغ میرحسین. دل​خور شدم اما تعجب نکردم. انگار از مجمع شما تنها پویان چپ نکرده است و به کسی رأی می​دهد که بی​نمازها به او رأی نمی​دهند...
    ____________
    پاسخ:
    کمی تقوا اخوی، شما چطور به خودت حق می دهی به حامیان یک کاندیدا بگویی بی نماز؟
    ضمن اینکه از مجمع درصد کمی حامی میرحسین اند، شما آسوده بخواب که شهرتان همه در امن و امان است و جماعت به قول شما چپ نکرده اند که به کاندیدای بی نماز ها رای بدهند!
    ضمن اینکه دور پیش اکثر بی نمازهایی که می شناختم به احمدی نژاد رای دادند! این به اون در! (منطق جالبی است رد کردن یک نفر با این جملات، نه؟)
  • ابوذر منتظرالقائم - وبلاگ پاسداران
  • بسم الله . در پاسخی به پاسخت که نوشته بودی : پاسخ:
    در اینکه میرحسین هم سوم خردادی است شک داری؟ اینکه یکی سوم خردادی باشد با اینکه سوم تیری یا دوم خردادی باشد منافاتی دارد؟ باید بگویم "فقط" دوم خردادی بودن با سوم خردادی بودن متنافر است. چون دوم خردادیها سوم خردادیها را جنایتکار می دانند چون از ملت ایران دفاع کرده اند. این حرفشان توسط طارق عزیز وزیر امورخارجه صدام ! در سازمان ملل علیه ایران از روی بیانیه شان قرائت شد.
    __________
    پاسخ:
    بسم الله؛
    خودت را مسخره کن ابوذر، همه می دانند از عاملان فشار به امام جنگ بسیاری امروز شاخ اصولگرایی هستند؛ و همه هم باز می دانند از موافقین اصلی ادامه جنگ میرحسین بود که اطمینان می داد که می تواند کشور را اداره کند و جنگ باید ادامه پیدا کند؛
    ابوذر دیگر تاریخ را تحریف نکن لطفا ...
  • ابوذر منتظرالقائم - وبلاگ پاسداران
  • راستی شنیده ام مجری بی.بی.سی فارسی به قدمت داشتن لفظ خلیج فارسی خندیده است. نظرت چیست؟
    _________
    پاسخ:
    چه عرض کنم، نظر خاصی باید بدم؟ بی بی سی، بی بی سی است؛ اوضاع وقتی مضحک می شود که نیروی انتظامی جمهوری اسلامی جلوی دوربین تلویزیون نه خندیدن که به خلیج فارس بگوید خلیج عربی، یا رئیس جمهور برود در جلسات کشورهای حاشیه "خلیج عربی" شرکت کند، اینکه رئیس جمهور یک بار به اعراب عکس العمل نشان ندهد؛ اینکه افتخار برگزاری همایش خلیج فارس برای اصلاح طلبان شود؛ به قول خودت "نظرت چیست؟"
    بسم الله. فرمود: جاهل را ندیدم جز در افراط یا تفریط. برادر اصلاح طلب اصول​گرا؛ معنای اصلاح​طلبی را اصلاً می​ دانی؟ و می​دانی اصلاح​طلب اصول​گرا یعنی کچل موفرفری یا می​شود عرق​فروشی اسلامی؟ این حرف را اول حاج باقر زد و نتیجه​اش رادید و البته از حاج باقر انتظاری نبود، چون یک نظامی بود. حالا هم روشن فکری مثل میرحسین دارد این حرف​ها را می​زند که نتیجه​اش را خواهد دید. و اما شما؛ شما چپ هستید و چپ کرده​اید و نه انقلابی اسلامی از شما در می​آید و نه اصلاح​طلبی و رفرم و نه اصول​گرایی دینی. این وسط​ها معلقید و یقه می گیرید ...
    ___________
    پاسخ:
    واقعا برای کسانی که سخنان ولی فقیهی که ادعای پیروی از اویشان گوش فلک را کرد کرده ولی سخنرانی های امام امت را فراموش کرده اند؛
    برادر عزیز عنوان اصولگرایان اصلاح طلب و برعکسش، که ابتدا توسط تشکل تحت صدارت آقای طلایی استفاده شد، دقیقا برگرفته از سخنرانی امام خامنه ای بود که از همین واژه استفاده کرده بودند، اتفاقا دلیل اینکه اجازه ی ثبت حزب به این نام به تشکل فوق داده نشد همین عام بودن عنوان بود که به توصیه رهبری کنایه داشت و حضرات فکر می کردند ممکن است سواستفاده شود.
    از سوی دیگر جمله ی معروف دیگری از سردار رشید اسلام، حجت الاسلام سید حسن نصر الله وجود دارد که این طور که خاطرم هست در سال 82 در مصاحبه شان با روزنامه همشهری منتشر شد که ما (حزب الله لبنان) از اصولگرایان شما اصولگراتر و از اصلاح طلبان شما اصلاح طلب تریم؛ البت نقل به مضمون است، جمله دقیق را یادم نیست ولی همین معنی را می داد.
    می دانی مشکل فعلی جامعه حزب اللهی چیست؟
    1. عدم حافظه تاریخی
    2. قلت مطالعه
    3. ریاکاری در پیروی از بزرگان بدون اطلاع از نظراتشان، و تنها بنابر احساسات
    4. اعتماد به نفس و حق پنداری بیش از حد!
    آخی! مسیح جون می بینم توی کامنت ها شستنت! می بینم که تهدید به انتشار چت هم کردی! چقدر هم که منتشر نکردی! من همچنان میگم که به دولت مهری ها گفتم احتمالاً این قضیه سورت و اینا وسط هست اما اونا گفتن که خب کلمه هر توضیحی داد ما منتشر می کنیم و ترسی هم نداشتن. دیگه کلمه به قول تو دولت مهر رو در حد جواب دادن ندید(!!!!) کاریش نمیشه کرد!! البته من نمی دونم اگه دولت مهر در حد جواب دادن نبود، خب در حد نشون دادن واکنش هم نبود! کلمه می وتنست نظرسنجیش رو بزاره باشه و اهمیتی هم به این حرفها نده! جالب اینکه از اون به بعد کلاً دیگه نظرسنجی نذاشته تا حالا!!
    خوش باشی پسر جان!
    __________________
    پاسخ:
    کمی تقوا اخوی، همین؛
    حرف دیگه ای ندارم.
    مصداث سنجی اش هم با خود افراد، فقط حواسمان باشد برای هر مصداقی باید جواب دهیم یک جایی، یک دنیایی، یک زمان دیگر.
    یا علی ...
    سلام...
    چقدر این اسم آشناس!! احیانا این از اسامی پیش نهادی شما واسه نمایشگاه ما نبود؟؟
    آخ آخ آخ!! خدا عاقبت همه رو به خیر کنه!! چی بودی چی شدی آقای محمد مسیح !
    سلام..اوه اوه.. اینجا چه خبره؟!؟...واقعا این محمد مسیحه که داره اینجوری با چنگ و دندان به احمدی نزاد حمله می کنه..واقعا عجیبه...اصلا همه اینها به کنار ..چرا شماها اینجوری بخه جون هم افتادید.والله قباحت داره... از بیرون میان می بینن مسخره تون می کنن...ای بابا...!!!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی